Om igår när det var söndag fast det var en torsdag

Det var en väldigt förvirrande dag igår... Det var ju en torsdag, fast eftersom att det var Kristi Himmelsfärd så var det en röd dag, en söndag alltså. Eftersom att jag jobbade igår, och vi hade öppet som en söndag, så hade jag söndag igår. Jag tänkte hela tiden: " Åh va skönt, imorgon är det måndag, då är jag ledig!". Mina kollegor fick gång på gång påminna mig om att det faktiskt bara var torsdag igår. Jag sa till och med fel inför kunderna. Det är mycket förvirrande när det är röda dagar mitt i veckan, speciellt när man jobbar i butik och har öppet alla dagar.

Idag är det i allafall fredag, det är jag helt säker på! Och imorgon är det lördag, vilket innebär jobb, det är jag också helt säker på!

Snacka om ett meningslöst inlägg, men det bjuder jag på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0