Tradition

Det har blivit lite av en tradition att jag kommenterar "mellon" (melodifestivalen) varje år.
Så här har ni mina åsikter för i år:

Danny Saucedo - In The Club: Segertippad. Lite skön men TRÅKIG låt. Enformig. Typisk Danny-låt.

Swingfly - Me And My Drum: Väldigt skön låt. En typisk Swingfly-låt. Svängig men lite tråkig. Gillade den efter första lyssningen, men efter andra var den inte lika bra...

Sanna Nielsen - I'm In Love: Lite tråkig. Men bra försök. Platsgaranti på Svensktoppen!

Brolle - 7 Days And 7 Nights: Rätt bra låt, faktiskt. Men den låter lite som ännu en vanlig Brolle-låt. Kan fungera på ESC, om det är ett år då Europa vill ha en svängig vinnarlåt med en charmig sångare.

Eric Saade - Popular: Segertippad. Bra låt. "Oh Mama" (Lilli & Sussie)-kopia, men den funkar! Top 3 garanterat!

The Playtones - The King: Inte riktigt min musikstil. Tråkig låt men ändå rätt svängig. Dansbandsfansen röstar garanterat på den här låten.

Linda Bengtzing - E Det Fel På Mig: Pust! ännu en Bengtzing-låt. Men faktiskt den bästa mellolåten hon haft. Men vinna ska/kommer den inte. Svenska låtar fungerar inte i ESC. Varför envisas hon med att sjunga på svenska för? Vill hon inte vinna eller?

Nicke Borg - Leaving Home: Underbart fin låt! Samma låt med en annan artist hade inte alls fungerat lika bra. Han är perfekt för låten. Skulle inte skämmas om han vann! Kanske blir det balladernas år i år?!

The Moniker - Oh My Good!: Trallvänlig. Skön. Om den vinner och då skickas till ESC så kommer Sverige blandas ihop med Tysklands plojlåtar. Men vad vet ja...

Sara Varga - Spring För Livet: Otroligt fin låt. Ovanligt seriös text (för att vara mello). Den förtjänar en plats i finalen, men vinna kommer det inte att göra.

Det är som vanligt svårt att gissa vilken låt som kommer att vinna mello i år. Danny och Eric Saade är tydligen favoriter enligt kvällstidningarna. I den duellen röstar väl jag i så fall på Eric Saade. Men det kan mycket väl bli en ballad som vinner i år och då tänker jag på Nicke Borg. Men det är omöjligt att veta vad som kommer att fungera på ESC. Jag tycker att startfältet i år är rätt okej ändå. Inga direkta bottennapp men tyvärr inte klockren låt heller. Imorgon kväll vet vi...

Nu True Blood och sen sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0