Söndag 5/9

Igår morse var vi på loppis på ikeas parkering. 75 loppisbord var uppställda av Familykunder. Jag är så dålig på att gå på loppisar. Har liksom svårt att se vad jag kan använda och vad jag kan göra om. men jag hittade i allafall ett par sneakers för 10 kr och en leksaksratt för 20 kronor. Alltid nåt!

Sen på kvällen var vi här hemma hos mig och förfestade lite. Blev rätt lugnt då alla var rätt slitna. Sen drog vi vidare till Mariebergsskogen och andra dagen på "Get A Gig"-festivalen. Kollade bland annat på min kollega Magnus band "Convention of true sound" och på Tingsek. Tingsek har jag aldrig egentligen lyssnat på, men har hört att han är bra. Och dom VAR bra. Inte riktigt min musikstil men vissa av låtarna var riktigt bra! Det tråkiga med festivalen var att banden inte fick spela längre än till klockan tolv, pga att området ligger granne med ett villakvarter. Tingsek hann inte spela klart sina låtar, så han kom ut på scenen själv (då scenarbetarna redan hade börjat riva) och tog fram sin akustiska gitarr och spelade och sjöng utan mick. Helt underbar stund, så intimt. Han bad även oss att köra, i stämmor. Riktigt coolt. Bra avslut på en bra kväll =)

 

Idag tänker jag nog inte göra så mycket... eventuellt kanske börja med mina nya tavlor! Lägger upp en bild senare om jag hinner klart med dom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0