Mandelblom

Idag hjälpte jag en man med att rita hans kök. Har var väl kanske i 55-årsåldern kanske, hade sin fru med sig. De var väl rätt trevliga men vägrade sätta sig vid datorn utan krävde att jag skulle göra hela jobbet (vilket går emot våra riktlinjer, kunden ska rita köken och vi ska hjälpa och vägleda). Det var väl inte hela världen, men han stod jättenära mig hela tiden. Klappade mig på axeln alldeles för ofta på ett "lilla gumman"-sätt. Han sa även detta för ofta: "Men du, min lilla mandelblom, jag tycker vi gör såhär istället...", efterföljt av en klapp på axeln.

Nä usch blev irriterad på honom. Störde mig på honom. Gillar inte när folk klappar en sådär på axeln, precis som att jag inte kan någonting. När jag VET att jag vet vad jag håller på med!! Tur att jag lyckades skaka av mig det och gå vidare till nästa kund!

Såhär ser tydligen en mandelblomma ut. Om han nu tänkte på en sånhär blomma, ska jag då se det som en komplimang att han kallade mig för en sånhär blomma??! Aja strunt samma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0