OS

Jag är väl inte ensam om att sitta klistrad framför tv:n varje kväll under dessa veckor!!? Jag säger bara, tack gode gud för OS... Jag har nämligen bara svt1, svt2, kanal 4, tv6, coh svt24 typ. Saknar verkligen mina favoritkanaler tv3 och kanal 5, med alla serierna. Men men nu är det som det är! (sen kan jag inte kolla på alla serierna på datorn hela tiden heller, eftersom att jag bara har ett mobilt bredband...måste verkligen styra upp det där...). Så när det nu är OS på tv hela kvällarna så har jag ÄNTLIGEN något roligt att följa =) Hm, Lättroad.

Jag har sannerligen en tendens att snöa in mig i sporter som jag aldrig annars tittar på, just när det är OS. Men man lär sig så mycket nya saker! Haha försöker nog intala mig att det är okej att jag tittar på OS konstant från när jag kommer hem från jobbet tills jag går och lägger mig!

Har funderat på några saker:


1. Hur kommer det sig att svt i princip bara visar skidor (i alla dess slag), hockey och curling på den vanliga tv:n?? Alla andra sporter då? Det måste ju vara många sporter (med svenskar i??!) som vi missar... Aja, får väl kolla på webben. Men det har ju inte samma charm!

2. Stör mig på att all konståkning sänds på nätterna. Synd att dom inte har lagt dom tävlingarna tidigare på dagarna (lokal tid). Jag kan ju aldrig se någon hel tävling live. Kommer inte orka jobba annars.

3. Nu kanske jag är lite dåligt uppdaterad, men har inte sverige några OS-deltagare inom snowboarden alls denna gång? Vi som ändå har varit rätt bra inom dom grenarna! Någon som vet?

Nej nu lägger jag ner...typ världens sämsta, längsta och tråkigaste inlägg. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0