Mello

Ja, då var årets andra delfinal i Melodifestivalen avklarad! Jag har väl inte blivit så jätteimponerad av de första två delfinalerna, men men vi får se... Det finns ju några potentiella låtar som kanske skulle kunna fungera på ESC (Eurovision Song Contest).

En sak som styr mig är alla bidrag där dom sjunger på svenska. Alla vet ju att svenska folket (faktiskt) är smarta nog att fatta att vi knappast kommer att vinna ESC med en låt där vi sjunger på svenska. Sorry men det fungerar inte längre. Det har ju hänt att en låt på svenska har vunnit och att dom sedan översatt texten till engelska inför ESC. Men det blir ju oftast inte så bra... Så skärp er alla låtskrivare där ute!! Svensk text fungerar inte längre...sorry...

Så efter två delfinaler har vi nu skickat 4 stycken killar till final (alla sjunger på engelska =))...hur ska detta sluta? Nä nästa vecka måste det skickas en brud till final!

Ja jag vet, nu har jag nördat mig in i melodifestivalsträsket igen...but hey that's me =)

Nä nu är det dags för OS och kvällens skidskytte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0