Så mycket bättre

Det bästa tv-programmet på otroligt länge, "Så mycket bättre", är nu inne på sitt sista avsnitt. Det känns nästan lite tråkigt. Vissa av artisternas versioner av de andras låtar har varit riktigt briljanta! Måste säga att visa av artisterna verkligen har tjänat på denna tv-serie.

Jag visste redan att Petter var ett geni men nu vet hela det svenska folket det också!

Petra September Marklund har jag inte lyssnat så mycket på tidigare, inte riktigt min musikstil. Träffade henne under ett danspass på "Bounce Summercamp" för några år sedan. Hon är verkligen pytteliten, så söt och otroligt duktig dansare. Men i den här tv-serien har hon verkligen visat vad hon går för. Herregud vilken underbar röst hon har! Hennes versioner under serien har varit grymt bra.

Thomas Di Leva har jag alltid haft lite svårt för. Han är liksom lite FÖR konstig. Men hans avsnitt fick mig att se honom på ett nytt sätt. Han är skön, han är riktigt musikalisk och skulle nog inte göra en fluga för när...

Lasse Berghagen, ja han är som han är. Han sjunger (tyvärr) alla sina versioner på samma sätt. Lite klämkäckt, lite sävligt, lite allsång. Men ändå rätt skön prick. Kul även att se hur hans relation är med Lill-babs!

Lill-babs. Så vill jag vara när jag är 72 år. Snygg, fräsch, riktigt varm och charmig!

Plura. Sitter nu och kollar på hans avsnitt. Han verkar rak och skön, det gillas! Men jag vet inte så mycket om honom egentligen. Inte riktigt min sorts musik, men har hört att han har gjort några helt underbara låtar.

Christer Sandelin. Det finns inga ord att beskriva vad jag tycker om honom. Han är överallt och ingenstans. Det måste ha varit jobbigt för de andra deltagarna att umgås med honom i en hel vecka!! Han är bara för mycket. Han lever verkligen kvar i 80-90-talet. Tror att han är något. Tror att han fortfarande är älskad av småtjejerna. Lite gubbsjuk liksom. Om han någonsin har kunnat sjunga bra, så kan han då verkligen inte göra det längre! Usch. Förstår inte varför produktionsbolaget tog med honom, med tanke på att han är så pass ostabil. Inte undra på att han la in sig på rehab efter inspelningsveckan. Han mår sådär va...

Bjuder på en riktigt ful bild på honom bara för det...Enjoy =) haha.

Det ska bli spännande att se vilka artister som väljs ut till säsong 2. Vilka vill ni ha med då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0