Konkurrenten

Här om kvällen så slocknade min dator...hemska känsla! Försökte hitta felet. Upptäckte att det var ett rejält jack i strömkabeln, alla "småtrådarna" spretade åt olika håll. Den måste ha klämts under bordsbenet eller något. Blev lite skraj och blev rädd att något skulle börja brinna. Så jag slet ur alla sladdarna och la datorn på golvet...långt ifrån den trasiga sladden. Gårdagskvällen fick alltså spenderas utan dator.

Idag när jag var ledig så cyklade jag in till stan för att köpa en ny sladd. Gick som vanligt först till Clas Ohlson (eftersom jag är en gammal medarbetare till dom) men sladdarna jag hittade där var för dyra. Gick till andra sidan av gallerian till Kjell & Company (CO:s största konkurrent) och där hittade jag en bra och billigare sladd till min kära dator. Det är andra gången det händer, att jag väljer Kjell istället för Clas...kändes lite hemskt i början. Att svika min tidigare arbetsgivare. Men dom har faktiskt inte alltid de bästa priserna!!

Köpte även ett par skor på stan idag. Ett par som väl ska klara vintern, hoppas jag. Måste prova dom nu och känna efter lite mer innan jag bestämmer mig!



Bara 3 dagar kvar tills vi åker till Leksand!!!!! Längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0