"Jobb, jobb, jobb"

Förra året, strax innan sommaren så var jag helt knäckt! Jag satt hela dagarna och ringde och sökte sommarjobb. Fick inte napp någon stans...blev bara mer och mer knäckt. Till slut fick jag napp, var knappats mitt drömjobb men fick i allafall lite erfarenhet av att stå i en hotellreception. Alla erfarenheter är väl bra, men nu vet jag i allafall att jag inte vill bli receptionist. Helst inte, i allafall! Men jag vägrar bli så knäckt i år igen...så därför ligger jag i som en tok nu...

Drömmen vore självklart att få jobb som något jag nu (snart) blir utbildad som. Jag har tröttnat på att söka sommarjobb till nästan vem som helst, bara för att få jobba. Som arbetsmarknaden ser ut nu så får man ju ta det man kan få. Jag är VERKLIGEN inte kräsen när jag söker jobb. Har skickat iväg några ansökningar till jobb så får mig att skratta... t ex Tomteland, haha..men men det kan väl vara kul att jobba med barn igen.

Men jag håller nog hellre tummarna för att få ett jobb i en butik. Så jag hoppas vidare...

Jag har ju även sökt jobb på två IKEA varuhus. Barkarby och Karlstad, som säljare. Det är inget jag vågar hoppas på, för det är många hundratals som slåss om samma jobb. Men att jag inte har fått något svar än känns i allafall lite lovande...Kan man ju hoppas =)



Kommentarer
Postat av: cisci

hoppas du får bättre napp på ikea här i k-town än va jag fick. du har ju gjort praktiken där, alltid ett plus! lycka till med jobbsökandet.

2009-03-31 @ 17:23:17
URL: http://cisci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0