Hur tycker jag att det går då? Egentligen...

Åååååååååt helvete!

Denna helg har varit som en rejäl berg-och-dalbana. Jätte kul och mysigt...men även tung och låg.

Bra:
- Syrran kom hit till Sthlm över helgen.
- Myste med min brorson.
- Gick på genrepet till Melodifestivalen på lördagen.
- Åt gott och myste framför finalen på lördags kvällen.

Dåligt:
- Whatta fuck!!!! Hur i helvete kunde Malena Ernmans låt vinna??? Den är riktigt dålig tycker jag. Visst, jag tycker inte om opera annars heller..men jag pallar inte med henne röst. Låten är tråkig och som så många andra låtar, så är det väldigt lika en hop med andra låtar (i operastil). Jag är GRYMT besviken på årets vinnare...jag har knappt lust att sitta och kolla på Eurovision Song Contest i år (om hon ens kvalar dit). Om det mot all förmodan skulle gå bra för henne där, så bryr jag mig inte, jag står för vad jag tycker om den låten...Men jag kommer inte känna mig som en stolt svensk när hon kliver upp på scenen (om man tänker låtmässigt)... Jag hade hellre velat att Sverige skickade Måns eller E.M.D. till ESC i år...tror nog att det skulle hjälpa att skicka iväg några fina pojkar för Europa att titta och lyssna på! Men men...
- Är på riktigt dåligt humör idag. Går runt med tårarna i halsen och jag kan inte sätta fingret på varför! Misstänker att alla måsten har kommit ikapp mig. För jag har en drös med saker som jag måste fixa inom en väldigt kort tid. Det är nog mer än vad mina nerver pallar med i dags läget.

Det jag behöver just nu är att (trots att jag stormtrivs på min praktik på IKEA) bara åka hem till Leksand. Bo och mysa i min EGEN lägenhet. Ta hand om mig själv. Ta långa promenader i vårsolen (man kan ju hoppas på sol). Och börja beta av alla måsten så jag får kontroll med mitt liv igen...

Hur går det för Leksand i dagens kvalseriematch då? Ja just nu står det oavgjort mot Rögle...känns sådär va. En seger hade nog piggat upp min dag! Så snälla snälla snälla (nej jag tyckte tyvärr inte att Af Ugglas skulle vinna heller..)

Usch va bitter jag är. Sorry. Bara en sån dag idag.

Kommentarer
Postat av: Maja.

Hmm vet inte riktigt vad du har missat? Är inga direkta nyheter precis:)

2009-03-15 @ 19:09:48
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Maja

Förstår hur du känner. Jag gör likadant emellanåt. Men på onsdag ska vi bara njuta av lite Leksand och hockey. Då jävlar ska dem vinna.. Puss och kram!

2009-03-15 @ 21:59:19
URL: http://majasofia.blogg.se/
Postat av: Hocka

Jag har haft en sån dag idag jag med. Känt mig deppig och nästan svårt att andas och var tvungen att dra på mig jackan och bara sticka ut och cykla och få luft, rensa tankarna och lyssna på musik. Det är så sjukt många måsten nu och vet inte riktigt vart jag ska börja. Har inte fått mycket gjort denna vecka, hoppas på en superkick imorgon när jag vaknar och att ex-jobbet kommer igång. Köpte lite fint tyg hos dig på Ikea jag ska sy något av. Ha en skön söndagskväll. Kram

2009-03-15 @ 22:54:16
URL: http://hocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0