Vårkläder

Idag hade vi lektion i Borlänge på Kupolen (som vi har lite då och då). Jag hade en bra morgon och drog på mig min röda vårjacka och mina conversefavoriter på fötterna. Känns lite roligare att sätta på sig en klarröd jacka istället för en tråkig svart vinterkappa. Tänkte att skovalet skulle vara bra när vi skulle jobba inne på Åhléns hela dagen, men det var inte ett alltför smart drag. Frös fötterna av mig påvägen till min skjuts imorse. De började inte tina upp förän på Kupolen. Sen frös jag så att jag skakade när jag gick hem nu alldeles nyss. Burr....det var tydligen alldeles för tidigt för vårkläder!

Enligt smhi.se så är det ca minus 9 grader här i Leksand just nu (orkade inte kravla mig ur soffan för att kolla på min egen termometer). Det är ju egentligen inte så kallt, men med vårjacka och "vårskor" så är det ALLDELES för kallt.

Dagen på Åhléns bestod av att jobba praktiskt. Jag och Hanna fick hänga om inne på ATT- avdelningen (yngre dam mode). Jag har aldrig jobbat med kläder tidigare, så det här var något nytt för mig. Jag är positivt överraskad...var faktiskt otippat roligt. Så nu är jag ännu mer förvirrad inför framtiden, om jag vill jobba med...hm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0