Låg toleransnivå?

Man blir rätt "bedövad" när man bor i en större stad. Om man kliver på tunnelbanan och känner en förfärlig stank. Ja då tittar man runt lite och lokaliserar vart lukten kommer ifrån. Oftast så ser man då någon som ligger och sover, ser rätt sliten ut och aspackad!! Tro mig, sånt ser man...När man har lokaliserat vart lukten kommer ifrån, vänder man på klacken, går åt andra hållet och sätter sig längre bort i tåget...

Det hade nog ALDRIG hänt hemma i Dalarna. Inte för att jag nyligen åkt buss där på ett bra tag...Menman reagerar mer på sånt där uppe. Här i Stockholm är det bara en del i vardagen...så illa. Jag funderar alltid på hur länge dom har åkt detta tåg. Dom har alltså lyckats ta sig förbi vakterna i spärrarna (som väl brukar reagera på om någon är för full??!) och hunnit somna på tåget. Hm..jag har nog alldeles för lite att fundera på här i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0