Plaskig utgång

Alla var råpeppade på utgång ikväll! Alla utom jag. Tessan som bor hos mig nu försökte hela eftermiddagen att peppa upp mig men jag låg bara i sängen och velade. Till slut duschade jag och gjorde iordning mig. Jag följde med till förfesten, drack två cider och följde med de andra mot Lucky House. Sen tog jag beslutet att gå hemåt.

Efter att ha gått typ 1-1,5 km med mina stövlar så var dom dyblöta. Snön slutar inte att ösa ner och det är slask på gatorna. När jag nästan var hemma kände jag hur blöt jag verkligen var om fötterna! När jag tog ett steg kände jag att hela stöveln var full med vatten eller alla mina tår var iallafall helt under vatten. Fick till och med lov att hälla ut lite vatten ur stövlarna när jag kom hem. Okej kvalitéen på skorna kanske inte är den bästa, men ändå.

Jag kände mig som en skåning som inte är van vid snö och vinter idag. Blev dyngsur om fötterna. Känner mig som en nybörjare. Trots att jag bott här i Leksand under hela min uppväxt. Hm... Ska ha grillfest om en vecka, hoppas på sol. Tror ni det hinner vända och bli sol och 25 grader tills dess???

image38


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0