En snabbrecension!

Igår jobbade jag på det första genrepet på Melodifestivalen i Leksand. Jag var och är väldigt förkyld, men jag lyckades ändå skapa några åsikter om veckans låter. Om du inte vill höra några åsikter om dom, innan du själv har set delfinalen så får su väl surfa vidare till någon annan sida!!

Velvet (The Queen) - bra show, rätt tråkig, försök till en partylåt men hade svårt att komma ihåg låten efteråt.
Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox (I Got U) - Kunde ha blivit så bra, skön idé med musikstilen, men låten är dessvärre väldigt enformig.
Molly Sandén (Så vill stjärnorna) - En Ballad med väldigt fin i början, men sen händer det inte så mycket mer, tyvärr inte alls så bra som jag hade hoppats.
E.M.D. (Baby, Goodbye) - Helt okej, bra show, kanske inte det bästa dom har gjort men deras show lyfte låten.
Mikael Rickfors (Du vinner över mig) - Rockig låt, kan möjligtvis få lite röster, men nja jag vet inte...
Maja Gullstrand (Här för mig själv) - Alldeles för jazzig för min smak, enformig, tråkig rent utsagt!
Sofia (Alla) - Sjunger på grekiska, men det funkar faktiskt, rätt skön låt, fick lite av en Eurovision Song Contest-känsla.
BWO ( You´r Not Alone) - Alldeles öfr seg och tråkig låt, dom är MYCKET bättre på tempolåtar, förväntade mig mer!

Har ingen aning om vilka som går vidare ikväll. Väldigt svårt att avgöra. Det är väldigt svårt att förutspå hur svenska folket kommer att rösta, det här kan sluta hur som helst...

Lämna gärna en kommentar och säg vad ni tyckte!! Kul att höra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0