Uppladdning

Igår kväll hade jag fått låna bilen av mina föräldrar. Jag och Joanna åkte till Mora en sväng för att hämta lite grejer hos Jenny. Väl hemma i Leksand igen, åt vi lite på joannas balkong och sen skjutsade jag henne till jobbet.

Istället för att åka hem efter det, tog jag en liten tur med bilen. Det kan vara så "frigörande" att bara åka iväg sådär med bilen. Helt själv med hög musik och bara köra runt på småvägar. Att bo i Dalarna kan vara så rogivande och få en att verkligen ladda upp.

Jag åkte till byn Skeberg utanför Leksand. En by som större delen av min släkt kommer ifrån och fortfarande bor i. Man blir lätt hemmablind att bo så fint som vi gör med en sådan fin natur runt i kring oss...Jag fotograferade lite under min lilla bilresa. Det får en att se annorlunda på saker och ting. Påvägen dit mötte jag en älg som stod på vägen. Han var helt orädd och bara tittade på mig. Därefter åkte jag förbi min farbrors gård, min mormors hus och gården där jag döptes (utomhus). Sen vidare upp till sjön där våran båt brukar ligga. Jag hoppas pappa lägger i den i år...finns inget härligare än att bara hoppa i båten, åka en sväng och kanske fiska lite! Så firas sommaren på rätt sätt =) I Dalarna...

        
        



Kommentarer
Postat av: Mary

Hihi, vad söta vi är, du, jag och johanna som alla tre lagt upp bilder från platser hemma. Helt oberoende av varann... Har vi starka band till Dalarna eller?! :P

2008-06-02 @ 22:14:48
URL: http://princesssmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0