Galna bilförare

Idag, när jag körde till jobbet så hamnade jag bakom en bil med släpvagn. Det låg en hög med lerblock på släpvagnen, dvs att det var väldigt tung last på släpet... Jag såg att det ena hjulet "vobblade" alldeles otroligt mycket. Så jag höll ett bra avstånd för säkerhets skull! Rätt va det var så ramla hjulet av släpvagnen...Det studsade ut i diket och slog ned en soptunna. Släpet bara hängde i vägen och det slog gnistor från den! Jag tutade som en galning och efter några meter så stannade bilen. Jag körde förbi (ville inte bli sen till jobbet) och kollade in föraren. Han såg helt oberörd ut och höll en cigarett i handen. Idiot...att köra med så tung last när han inte hade kollat att hans släpvagn "mådde bra". Herregud.

När jag hade kört om bilen med släpvagnen så hamnade jag efter en traktor. Den vinglade fritt över hela vägen, hade ingen chans att köra om den och den körde i 30-40 km/h. Föraren öppnade även traktordörren för att fläkta lite??! Förstår mig inte på vissa förare alltså... Vet inte om det är för att jag stressade till jobbet, men folk kan väl iallafall hålla sig på sin sida av vägen? Eller?


Kommentarer
Postat av: Mary

Haha, e inte lätt när du jobbar ute på "landet"! :P

2008-06-25 @ 22:36:39
URL: http://princesssmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0