The game is on

Jag är född leksing. Jag har varit och kollat på Leksands hockeymatcher sedan jag var liten. På högstadiet var vi nog på varje hemmamatch, vi stod rätt ofta i "klacken" men vi satt nog mest och pratade om killar istället för att kolla på vad som hände på isen. Leksandslaget har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. När laget åkte ur elitserien för x antal år sedan så var jag väldigt insatt i matcherna. Vi skulle tillbaka! Men efter några år då laget hade åkte upp och ner som en jojjo, så orkade man inte riktigt bry sig längre på samma sätt. Men man vill ju ändå att Leksand ska få en chans att gå upp till elitserien igen...så lite bryr jag mig allt =)

Idag drog kvalserien igång och Leksand startar med bortamatch mot Örebro. Jag tänkte göra ett ärligt försök till att följa alla Leksands matcher under kvalserien och heja på dom! Idag följs matchen via radion. Vem vet, om jag kollar/lyssnar så kanske dom vinner. Vi kan ju i allafall hoppas!

Halvvägs in i andra perioden så leder nu Leksand med 3-2. Kom igen nu!

Bild från leksandif.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0