Melodifestivalen 2012

Under de senaste åren så har jag tillägnat ett inlägg åt mellon och skrivit ner mina åsikter kring låtarna. Det har tydligen blivit lite av en tradition som även detta år har efterfrågats. Men tyvärr har jag inte hunnit med det under veckan. Så i år skriver jag ner mina tankar under varje låt och skickar iväg inlägget innan omröstningen. Bättre sent än aldrig =)

David Lindgren - Shout It Out

Måste säga att jag mest av allt störde mig på hans kläder när han framförde låten första gången. Men den är pyttelite bättre idag. Han tog en svart kostym istället för en blå, alltid nåt! Men klädvalet känns fortfarande helt off till den låten och hans breakdance. Låten i sig är alldeles för enformig för min smak. Sticker inte ut tillräckligt mycket. Det jag stör mig mest på är att jag ena stunden tycker han ser ut som en 12-åring och i andra stunden ser han ut att vara alldeles för gammal för att fixa den låten. Jag är förvirrad!

Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag Reser Mig Igen

På något konstigt sätt så berör den verkligen. Det måste vara Thorstens scennärvaro. Kan inte rå för att le när jag ser framförandet, den är lite härlig. Låten kommer inte vinna, den fungerar inte i Europa, det fattar alla men den förtjänar ändå en plats i finalen.

Dead by April - Mystery

Så uppenbar Linkin Park-kopia att det är pinsamt, men låten är tråkig och mesig. Har ingen intressant melodi i min mening. Men några tycker ju att den är bra, då den blivit framröstad...

Lisa Miskovsky - Why Start A Fire?
Glömmer jämt bort den här låten. Den är för tråkig och enformig. Känns som att hon sjunger samma ton hela tiden. Hon kan verkligen göra bättre musik! Alla verkar tycka om den för att framförandet är så enkelt - En tjej med en gitarr. Inte ens det gör låten bra, sorry.

Top Cats - Baby Doll
Svängigt. Härligt med lite värmlands pöjkar i mellon. Men inte riktigt min musikstil. Men det funkar. Den kommer inte placera sig så högt upp i resultatlistan dock.

Loreen - Euphoria
Gillar verkligen den här låten. Men har märkt när jag lyssnat på den under veckan att den blir så mycket bättre när man ser henne framföra den istället för att bara lyssna på den. Den är förhandstippad, såklart. Hoppas verkligen att folk ser till att rösta på henne. Vore kul om hon vann, för den kan nog fungera i Europa!

Ulrik Munther - Soldiers

Gillar den mer och mer. Han är söt och charmig. Finns en risk att folket glömmer bort att rösta på honom. Han förtjänar en placering rätt högt upp på resultatlistan. Men vinna...nja tror inte det.

Björn Ranelid & Sara Li - Mirakel

Ja vad ska man säga. Man kan väl inte vara arg på honom för att han ställer upp, det är snarare de som tog med honom i tävlingen man borde knäppa på näsan. Detta är ingen låt. Det lilla Sara Li sjunger räcker inte för att kalla den ett värdigt finalbidrag. Har sett och läst många intervjuer med honom, det är så synd att han inte kan ha lite självdistans och humor utan tar allt så hårt. Tråkigt och jobbigt för honom.

Molly Sandén - Why Am I Crying?
Lite övertaggad i början kanske. Det kanske var nerverna som spökade eller så gick hon in för att låta sårbar och låta som att hon hade tårarna i halsen. Det är en bra låt faktiskt. Vet inte om den är en tillräckligt bra ballad för att vinna. Det är svårt att vinna med en ballad numera, tyvärr. Men söt tjej!

Danny - Amazing

Det svänger. Den är dansvänlig. Kidsen kommer skutta runt till den. Stör mig dock lite på hans kläder. Förstår att det inte går att göra vad som helst med kläderna när man vill att dom ska lysa, men passformen suger. Men annars en helt okej låt. Kan vinna! Men vet inte hur den fungerar i Europa, finns en risk att den försvinner i mängden där. Men man kan ju alltid hoppas att den funkar!


Ja nu får vi helt enkelt se hur folket röstar! Danny och Loreen är ju förhandstippade. Vore väl en skräll om någon av dom inte vann, eller?

Vad tycker ni om låtarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0