Action

Efter en rätt galen dag på jobbet, så värkte mitt huvud och soffan där hemma lockade verkligen. När jag sen står och väntar på min skjuts så tar jag upp min mobil för att kolla om något intressant hänt under dagen (mobilen har legat i skåpet hela dagen). Hade flera missade samtal och några sms. Fick lite smått hjärtklappning när jag såg smsen här nedan...


Messet kom alltså från min hyresvärd. Jag fick panik och började fantisera om att det säkert var 10 cm vatten på golvet i hela min lägenhet. Ringde min hyresvärd, men fick inget svar. Väl hemma så granskade jag både mitt kök och mitt badrum, men inget såg konstigt ut. Efter någon timme så ringde min hyresvärd på och förklarade läget. Tydligen hade hon uppmärksammat "läckan" redan igår, men att det hade runnit mer inatt. Vi testade att spola i toaletten och spola vatten i duschen, medan hon satt på huk utanför huset och jag hängde ut ifrån mitt fönster och försökte se om det rann vatten utmed fasaden. Men icke. Konstigt.

Hon fick i allafall fullmakt att gå in i min lägenhet med en rörmokare imorgon om det behövs. I värsta fall kan dom få lov att gå in i mitt badrum (inom kort) och bryta upp vägg/golv för att hitta läckan... Ojoj spännande värre! På ett sätt så hoppas jag att det inte är någon läcka, orka leva utan badrum ett tag liksom. MEN ni som har sett mitt badrum, vet att det gärna behöver en liten uppfräschning...

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0