Time for christmas

Då var det dags. Idag när avdelningen var ovanligt tyst och lugn så upptäckte jag något oväntat. Julmusik. Ungefär varannan låt var en jullåt. Har förstått att det varit på gång. Men nu har julen verkligen kommit till varuhuset. Vi har sålt julsaker i flera veckor (vissa saker har redan sålt slut) men när julmusiken börjar strömma ut ur högtalarna, DÅ börjar julen närma sig...

Många sitter i personalmatsalen och suckar för att de verkligen inte vill ha varken snö eller jul. Men inte jag. Jag får ett fånigt leende på läpparna när snöflingorna dalar ner mot marken och när julmusiken börjar spelas, kom igen det är ju mys!

Jag skulle inte tacka nej till jul redan nu. Men då skulle man ju gå miste om den mysiga tiden innan. Nu tror ni väl att jag är helt jultokig och pyntar hejvilt. Så är inte fallet. Några adventsljusstakar. En röd liten duk. En adventsstjärna. Någon röd pläd och kudde. En liten bock. Det får räcka. Men det är inte dags än...

Senaste inköpet i projektet att få in mer färg i vardagsrummet =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0