Pepp

Ja livet är fullt av överraskningar mina vänner. Tyvärr har jag inte fått så många roliga överraskningar den senaste tiden. "Give me a break", känner jag. Kan inte bara ett jobberbjudande dimpa ner i mitt knä och gör amig glad?

Igår var jag i Borlänge på Kupolen. Där lunchade jag med Ida, sökte lite jobb, shoppade (en känning & ett par skor) och åkte hem med Emelie. Väl hemma i Leksand så åkte vi till Turistbyrån och Biblioteket och samlade in lite information. Vi tog med oss alla broschyrer, satte oss med en fika på Siljan och började planera. Nyfikna nu??

Det är inte så jätte spännande, men jag och Emelie har tagit på oss att arrangera en Siljan Runt- resa för vår klass. Vi slutar ju nu i maj och känner att vi ville göra något ihop med hela klassen (för en gångs skull). Så nu har vi i allafall kommit igång med planeringen. Det är svårt att bestämma vilka sevärdheter som faktiskt ÄR roliga att se, för just våran klass. Men vi försöker nu fixa fram kostnadsförslag osv. Så vi kan lägga fram en riktigt bra "rutt", via mail snart!

Skönt i allafall att bussen är bokad och även busschauffören! Sweet. Snyggaste bussen i hela Sverige (host host). Det är Roddarbussen som är bokat, ja ni som nu vet hur den ser ut =)

Jag ska ALDRIG börja jobba som guid, i allafall inte om jag måste planera resan själv...pust!

En liten hälsning till min klass....Snälla snälla det vore så roligt om HELA klassen ville följa med den här dagen. Det känns viktigt att i allafall samla klassen en gång under de sista veckorna! Så jag förväntar mig att alla peppar varandra för det kan bli en riktigt rolig dag! En dag som avslutas med en grym grillfest=)

Kommentarer
Postat av: Hocka

Ny är två änglar som styr upp det ;)

2009-03-27 @ 17:04:09
URL: http://hocka.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack så mycket Hocka! Kul att höra att det är uppskattat =) Har hört det ryktas om att de är flera (många?) i klassen som tänker svika. Vilket jag hoppas inte stämmer. Desta färre vi blir desto tråkigare blir det..och t ex busskostnaden går ju upp om några hoppar av. Hjälp till att peppa folk! Just nu håller jag på att fixa fram pris på guidad tur på DALHALLA...låter kul va?

Kram

2009-03-28 @ 14:03:21
URL: http://dalkullansara.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tycker att det later som en toppenide!! Jattekul att planera ju!! :D

2009-03-28 @ 17:00:12
Postat av: Emma

Jag är riktigt taggad Sara! Kommer bli askul :D Å ja litar på er, ni kommer planera en toppendag :D Ah håller me Veronica, vilka änglar!!!!



Och ja, jag är nyfiken ;)

2009-03-29 @ 21:57:02
URL: http://emmanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0