Då var det igång...

Det var säkert många där ute i vårt avlånga land som kollade på Melodifestivalen ikväll. Alla är väl lika nyfikna hur pass bra startfältet är i år. Delfinalerna är ju alltid sådär lagom roliga, men det är kul att ha något roligt att titta på på lördagskvällarna!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om årets startfält, men jag tyckte nog att Alcazar var den bästa låten ikväll. Kanske för att den är en sån partylåt. Men jag hade faktiskt hellre velat att Nina skulle ha gått till Andra Chansen, istället för Caroline Af Ugglas. Jag klarar verkligen inte av henne. Men som vanligt så är sverige rädda för riktigt rockiga tjejer (som förövrigt är väldigt vanliga i Eurovision song contest)...men jag ska väl inte säga nåt, då jag inte ens röstade ikväll.

Jag bryr mig lite extra om vilka artister som tar sig till finalen då jag och mina kära syster ska se sista genrepet i Globen innan själva finalen. Det är alltid kul att se bra låtar live! Inte sant?

Sen hoppas jag även att låtarna och artisterna i deltävlingen i Leksand är bra. Ska ju jobba ett genrep och delfinalen då, och jag orkar inte med att höra dålig musik när man ska jobba! Men det ska bli kul att vara med och jobba under en mello-delfinal...

Ska packa vidare nu! Annars måste jag stanna uppe hela natten. Men det ska bli skönt att få åka bil ner till Stockholm med Micke och Charity!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0