Försmak

Igår åkte jag till skolan och träffade Tessan som varit här i Leksand i en vecka. Var så kul att träffa henne igen! Vi har varken setts eller hörts sen vi åkte ut på praktik i februari. Så vi hade en del att prata ikapp om. Träffade även Olle och bröderna Hansson. Vi satt och pratade om allt och inget i flera timmar sen åkte vi iväg och åt pizza. Sedan skjutsade jag hem dom och där stod vi också och pratade i någon timme...

Det påminde mig om när man var liten och man stod med några kompisar och pratade efter skolan. Alla stod vid sina cyklar och alla behövde egentligen åka hem direkt. Men man utmanar ödet lite och står kvar och fastnar i något samtalsämne. Så kändes det igår. Alla kände att vi egentligen borde gå hem och plugga, men istället så stod vi kvar där och bara snackade strunt. Precis som man gjorde alla sommarkvällar när man var liten...

Hela den dagen gav mig försmak av "vad komma skall". Om lite mer än en vecka så börjar vi skolan igen. Då har vi ca 4 veckor kvar i skolan. Veckor som kommer innehålla mycket arbete, nervositet, klassfester och annat roligt. Det ska bli kul att träffa alla igen, men det känns väldigt vemodigt att vi alla sedan kommer att "spridas för vinden" och försvinna åt olika håll... Det är många som jag kommer att sakna! Och några kommer man nog fortsätta att vara lika tajta med =)

Delar av klassen på avslutningsfesten förra året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0