Signalfel

Satt fast i ett pendeltåg påväg hem från jobbet idag. Signalfel i hela Mälardalen var tydligen orsaken. Började blir rätt irriterad där ett tag, sådär en 20 minuter in i väntan...Så jag kom hem från jobbet ca 1 timme för sent (mot vad jag annars brukar göra).

Det har varit så konstig stämning i den här staden nu på eftermiddagen/kvällen...
Kan ha berott på att alla tågen hade grova förseningar och all var stressade mitt i rusningstrafiken. Men jag fick en så konstig känsla när jag var påväg hem. Som om det hade hänt något katastrofartat...precis som om skottdramat i finland faktiskt hade hänt här istället. Kollade på nyheter när jag kom hem och det enda som hade "hänt" var de grova förseningarna av tågen.

Dags för idol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0