Flashbacks

Idag startade en ny kurs i skolan. EKONOMI. Fick lite kallsvettningar när jag fick reda på att vi skulle läsa ekonomi. Nej nej nej, inte igen... Tyckte inte alls att det var speciellt roligt att läsa det på gymnasiet. Men man var väl mer skoltrött på den tiden... Självklart hade vår lärare lagt upp kursen på ett sätt att vi faktiskt kunde förstå det han lärde ut =) Smart han är, den där Gordon!

Efter skolan tog jag en sväng förbi ungdomsmottagningen. Det var sjukt länge sen jag var där sist. Väckte faktiskt upp lite gamla minnen... Fatta mig rätt! Men när man var yngre så var man ju där några gånger. I egna ärenden och med kompisarna. Fixade nya p-piller och sånt. Idag gällde det att fixa recept för nya p-piller. Tänk vilken "skit" man stoppar i sig, kan inte vara speciellt bra! Men men.

När jag gick förbi väntrummet såg jag två unga tjejer som satt och skvallrade. De var kanske runt 15-16 år. Det gav en några flashbacks. Kunde inte rå för att tjuvlyssna lite, oj oj oj vilket kacklande. Unga tjejer "sätter igång" allt tidigare verkar det som...lite läskigt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0