Språkkunskaper sökes!

Har danska gäster på vårt hotell nu. Jag förstår verkligen inte det språket. Jag ser ut som ett frågetecken när de pratar med mig. Jag säger: Förlåt men jag förstår inte...Då söger de exakt samma sak igen...hm, inte lätt dethär. Men jag börjar bli lite bättre på det! Eftersom jag jobbar nästan hela tiden, så ser dom mycket av mig...så jag har blivit lite tjenis med dom. Lite småelakt av dom igår morse dock...de lurade mig till att sjunga "Vi gratulerar..." till födelsedagsbarnet. Men alla mina år i alla körer, hade förberett mig för denna stund....pust!

Hm, sitter på jobbet nu. En av gästerna kom fram till mig nu precis. Han sa något om att någonting hade varit bra igår... Jag log och sa: "Va bra!".....hm, undra vad han egentligen sa till mig...

Så om någon av er är bra på danska, så hjälp mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0