Spismålning

Ja det låter kanske lite konstigt. Men idag så har jag målat om vår öppna spis, det var lite knepigt. Eftersom att spisen är målad med strukturfärg (den är taggig på ytan), så sprätter det färg när man rollar den. Vilken då innebär att jag ser ut som en vitprickig liten lortunge. Jag har vita prickar på armarna, ansikten och bröstet. (smart sara att du i allafall tog på dig en mössa att måla i, så du slapp få färg i håret också...)...


Ibland är man inte så smidig när man målar. Idag har jag råkat lutat mig mot en nymålad vägg två gånger, så hela axeln blev vit...haha jag får skylla mig själv om jag ser ut en färgbunke.

Nä nu ska jag hem och tväta av mig. För ikväll vankas det glöggkväll hos mig, med tjejerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0