Bråk, fylla och spänning

Den "stora" matchen är över. Leksand-AIK....1-3 blev resultatet. Måste vara ärlig och säga att det nog faktiskt var bäst så här. Tydligen så har AIKs "Black Army" abonnerat Leksands Baren ikväll (typ den enda baren som är öppen på en fredag). Om de hade förlorat så tror jag att dom nästan hade slagit sönder halva leksand. De hade i allafall slagits med en hel del leksingar (o ja, jag vet att leksingar också kan mucka bråk). Så nu hoppas jag att kvällen/natten blir hyfsat lugn här i Leksand.

Det kändes faktiskt som att alla poliser/ordningsvakter i hela Dalarna befann sig i Leksand ikväll, närmare bestämt i Ejendals Arena. Var länge sen man såg så många på samma ställe. Det var rätt bråkigt på läktarna, inte helt oväntat. Men jag hoppas att poliserna hänger kvar i "byggden" även inatt, för det kommer knappast bli lugna gatan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0